Οι «μίζες» που δόθηκαν για τη σύμβαση των υποβρυχίων «Ποσειδών II» αποδεικνύουν πώς οι Έλληνες φορολογούμενοι πλήρωσαν τον εκσυγχρονισμό ενός απαρχαιωμένου υποβρυχίου Type 209/1200 στην τιμή ενός καινούργιου Type 214. Και ήρθε ο νυν πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ε. Βενιζέλος να βγάλει «λάδι» τόσο τον Γ. Παπαντωνίου, επί υπουργίας του οποίου υπεγράφη η συγκεκριμένη σύμβαση, όπως και τον Α. Τσοχατζόπουλο για τα υποβρύχια Type 214, υπογράφοντας τη συμφωνία του 2010.
Διέγραψε ο κ. Βενιζέλος μονομιάς τις πολιτικές ευθύνες για τις δύο αμαρτωλές συμβάσεις, υπογράφοντας μία σύμβαση-σκάνδαλο που έβαζε τους Έλληνες να πληρώσουν 360 εκατ. ακόμη παραπάνω, φθάνοντας στα 2,5 δις τα καταβαλλόμενα ποσά, με το Πολεμικό Ναυτικό να έχει παραλάβει μόλις το «Παπανικολής».
Οι αποκαλύψεις για τις μίζες στη σύμβαση «Ποσειδών II» δείχνουν το μέγεθος του σκανδάλου και της καταλήστευσης του δημοσίου χρήματος.
Στην απολογία του ο αντιπρόσωπος της Atlas Electroniks Πάνος Ευσταθίου παραδέχθηκε πώς έδωσε μίζες 3 εκατομμυρίων ευρώ για να πάρει τη δουλειά που ήταν ο εξοπλισμών των υπο εκσυγχρονισμό υποβρυχίων Type 209/1200 με σόναρ. Εκτιμάται πώς ο κ. Ευσταθίου «λάδωσε» Έλληνες κρατικούς αξιωματούχους με το συνολικό ποσό των 18 εκατ. ευρώ για τη συγκεκριμένη δουλειά.
Και το ποσό που διακινήθηκε μέσω της εταιρείας του κ. Ευσταθίου φαίνεται να είναι παρωνυχίδα, αφού οι μεγάλες μίζες έπεσαν από τους Γερμανούς της Ferrostaal προκειμένου να μπούν οι υπογραφές για τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων.
Μάλιστα, παρά τις αντιρρήσεις του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου πώς το εν λόγω πρόγραμμα ήταν πολύ ακριβό για να δοθεί μικρή παράταση επιχειρησιακής ζωής στα υποβρύχια Type 209.
Η σύμβαση «Ποσειδών II», 021Β/2002 υπογράφηκε στις 31 Μαίου του 2002 επι υπουργίας του Γιάννου Παπαντωνίου. Προέβλεπε τον εκσυγχρονισμό 3+1 υποβρυχίων αντί το ποσού των 826 εκατ. ευρώ.
Τα μισά από αυτά τα χρήματα, περίπου 400 εκατ. ευρώ διατέθηκαν μόνο για τον εκσυγχρονισμό του ενός υποβρυχίου Type 209 «Ωκεανός». Ο εκσυγχρονισμός του εν λόγω υποβρυχίου δηλαδή κόντεψε να κοστίσει όσο ένα καινούργιο υποβρύχιο Type 214, του οποίου το κόστος κυμαίνεται περί τα 500 εκατ. ευρώ.
Την ομολογία αυτή έκανε επανειλημμένα και ο μετέπειτα υπουργός Εθνικής Άμυνας και νυν Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ε. Βενιζέλος, λέγοντας πώς «πληρώσαμε στην τιμή σχεδόν ενός καινούργιου και νέας τεχνολογίας υποβρυχίου τον εκσυγχρονισμό ενός υποβρυχίου τεχνολογίας του ‘70».
Ο κ. Βενιζέλος όμως έδωσε «άφεση αμαρτιών» στον Γιάννο Παπαντωνίου, όπως άλλωστε και στον Α. Τσοχατζόπουλο, προχωρώντας στη σύμβαση σκάνδαλο του 2010, όπου σταμάτησε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού, δέχθηκε να παραληφθεί μόνο το «Ωκεανός» και αντί των άλλων δύο Type 209/1200 να ναυπηγηθούν δύο νέα υποβρύχια Type 214.
Η σύμβαση αυτή, συνολικού ύψους 1,3 δις ευρώ, κόστισε μέχρι στιγμής στους Έλληνες φορολογούμενους 360 εκατ. ευρώ επιπλέον των 2,1 δις ευρώ που είχαν πληρώσει για τη σύμβαση «Αρχιμήδης» και τη σύμβαση «Ποσειδών II» χωρίς να κοπεί ούτε μία λαμαρίνα για τα νέα υποβρύχια.
Ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς του παρείχε όμως απόλυτη στήριξη και κάλυψη σε ένα σκάνδαλο που έχει «πράσινο» χρώμα, κάνοντας έτσι συνένοχη και τη Ν.Δ. Μαζί όμως, ως συγκυβέρνηση θα κατέβουν στις Ευρωεκλογές και θα δουν πώς απίδια πιάνει ο σάκος.
Όχι μόνο για τα υποβρύχια, στις συμβάσεις των οποίων έχει γίνει της μίζας το κάγκελο, αλλά για πολλές άλλες υποθέσεις που έχουν φτάσει τους Έλληνες στην εξαθλίωση, τη φτώχεια και την κατάθλιψη.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου